zaterdag 19 juni 2010

19 juni 's zaterdag


Vanmorgen redelijk vroeg wakker. Het slapen op het luchtbed met bobbel valt niet mee.
Om kwart voor negen op de fiets. Weer naar beneden om geld te pinnen. Dan op weg naar het Noorden om in A Coruña een ticket te versieren. Niks meer naar Finisterre. Doe ik volgend jaar wel. Nu naar huis.
Ook vandaag valt het fietsen me zwaar. Het blijft maar op en neer gaan en de afstand is groter dan van te voren in geschat. Stop vaak even om te eten of drinken. Koop een vers brood en Roquefort. Mmm, heerlijk toch die pittige schimmelkaas...Koop bij een soort WELKOOP een stuk touw van 10 meter, dan kan ik daarmee één pakket mee maken van mijn fietstassen en tent.
Gelukkig is het vliegveld ten zuiden van de stad en ligt aan de route. Ik koop een ticket voor maandagochtend. Fiets verder naar de havenstad. Het is 18 graden. Ik lummel er wat om. Lees, eet en schrijf. Om vijf uur gaat de regionale tourist info open en die weet me te vertellen dat er in La Cruz een tweetal campings zijn. Aan de oostkant van de baai dus. Een uurfietsen, maar slecht 10 km van het vliegveld. Een zwaar ritje. De camping is super, maar vrijwel leeg. Ik zet de fiets neer en zucht daarbij flink. De nederlander die er met zijn tent staat vangt dat op en biedt mij een stoel aan. "Koffie" "Heerlijk!" We praten honderduit en buurman biedt aan om ook maar eten voor ons beiden klaar te maken. Zijn vriendin komt maandag met het vliegtuig wat mij eerst naar Amsterdam brengt en hij heeft dus alle tijd voor mij.
Het wordt een gezellige avond met gesprekken over van alles en nog wat. De man is 15 jaar geleden zelf ook naar Santiago gefietst. Heen en terug. Nu wil hij een fotorapportage maken van het pelgrimsgebeuren.
Na het eten en de wijn ga ik om half elf mijn slaapzak in. Zzzzzt

1 opmerking:

  1. he Halbe.
    mooi dat je bijna weer thuis komt ik mis je.
    laat je even weten wanneer je op kornwerder zand bent?
    oan`t moarn
    leafs siem

    BeantwoordenVerwijderen